Volkswagen Privredna Vozila slave 75 godina VW Busa. To je komercijalno vozilo s najdužim proizvodnim vijekom u Evropi. Dana 8. marta 1950. godine, prvi Transporter – ili skraćeno T1 – napustio je proizvodnu liniju u Wolfsburgu. Od tada je proizvedeno više od 12,5 miliona VW Busa – proizvedenih u Hanoveru od 1956. godine. To ga čini najuspješnijim evropskim komercijalnim vozilom svih vremena. Već dugo je kultno vozilo. Od T1 do šeste generacije T6.1, jedna platforma je uvijek bila osnova za sve derivate – od kombija do ikona kamper kombija. Ali era električne mobilnosti zahtijevala je transformaciju svestranog vozila i time promjenu paradigme: 'Jedan VW Bus za sve' stoga je postao 'Pravi VW Bus za svakoga'. Trenutni Multivan označio je početak nove ere 2021. godine – kombi dizajniran za slobodno vrijeme i rad, dostupan po prvi put s opcionalnim plug-in hibridnim pogonom. Prvi potpuno električni VW Bus u velikoj proizvodnji uslijedio je 2022. godine s ID. Buzz. U 2025. godini, nova linija proizvoda Transporter također se lansira kao treća serija modela. Trenutni asortiman VW Busa sastoji se od tri stupa sa šest osnovnih modela: Multivan i identično dizajnirani California, ID. Buzz i ID. Buzz Cargo komercijalno vozilo, kao i Transporter i tehnički identična Caravelle shuttle verzija. Svi oni nose DNK multifunkcionalnog T1 u svom dizajnu i rasporedu do danas. I tako će ostati.
T1 – 1950 do 1967: Evropa je morala da se ponovo izgradi 1950. godine, a s njom, prije svega, Savezna Republika Njemačka, koja je osnovana godinu dana ranije. Američki Bing Crosby bio je muzička superzvijezda tog vremena, Elvis Presley je još bio tinejdžer, a Paul McCartney školarac. Dok je rock muzika tek trebala biti izmišljena, Volkswagen je već petu godinu proizvodio mali automobil koji je uživao uspjeh širom svijeta: Buba, poznata i kao Tip 1. Tokom tog vremena, 8. marta, Volkswagen je započeo serijsku proizvodnju druge linije proizvoda: Transportera. Interno su ga jednostavno nazvali Tip 2. Još uvijek je bio prazna stranica u historiji automobila. Ali jedna koja je bila nestrpljivo očekivana. Jer kompanijama u Saveznoj Republici Njemačkoj, posebno – rastućem ekonomskom čudu – hitno je bio potreban pristupačan kombi. Ime za Tip 2 također je bilo hitno potrebno. Već 1949. godine, Volkswagen je želio registrirati ime 'Bulli' za VW Bus kao riječnu marku kod patentnog ureda. Ali druga kompanija je prethodno osigurala prava za snježni groomer. Nesreća, ili možda ne: jer ime Bulli nekako je našlo put do fanova. Nezvanično ime kombija za njemačko govorno područje je rođeno. Zvanično, u početku je ostao 'Transporter'.
Prva verzija 4,10 metara dugog Transportera ili T1 bila je panel van bez prozora u teretnom prostoru. Njegov teretni prostor imao je značajan kapacitet od 4,5 kubnih metara. Dvodelni vjetrobran sa podijeljenim prozorom rezultirao je da mu se u Velikoj Britaniji dodeli nadimak "Splittie". Sa četverocilindričnim ravnim motorom od 18 kW (25 KS) iz Bube, T1 je dostizao maksimalnu brzinu od 80 km/h; kasnije bi se snaga povećala na 32 kW (44 KS) sa maksimalnom brzinom od 105 km/h. Dalje varijante karoserije brzo su uslijedile: Kombi verzija (sa prozorima na zadnjem dijelu) bila je već dostupna u aprilu 1950. godine, a zatim minibus i dropside. Poseban model koji se danas smatra najlegendarnijim od svih klasičnih VW Bus vozila debitovao je u junu 1951. godine: 'Mali Bus Specijalna Verzija' – nazvan 'Samba bus' od strane fanova. Imao je prostor za devet osoba i dolazio je sa do 23 prozora, dvobojnim lakiranjem i luksuznom specifikacijom uključujući panoramski sklopivi krov. Godine 1956. Volkswagen je premjestio proizvodnju u novu fabriku u Hanoveru. Dana 2. oktobra 1962. godine, milioniti T1 već je napustio montažne hale. U julu 1967. godine, T1 je zamijenjen T2 nakon više od 1,8 miliona jedinica. Međutim, T1 su još uvijek proizvodili u Brazilu do 1975. godine. Prva generacija je posebno popularna među kolekcionarima; ovisno o varijanti, plaćaju se sume do šest cifara u eurima.
T2 – 1967 do 1979: Desetine hiljada mladih ljudi okupilo se na Monterey Pop Festivalu u Kaliforniji 1967. godine. The Beatles su izdali Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, jedan od najvažnijih albuma svih vremena. Usred ove zvučne slike iz tih dana, druga generacija VW Busa debitovala je 1967. godine: T2. To je generacija VW Busa s kojom su današnji baby boomeri odrasli, s kojom su kao djeca otkrivali svijet sa svojim roditeljima na zadnjem dijelu VW Busa, s kojom je poštanska služba dostavljala pakete, s kojom su evropski zanatlije išli na posao, i u kojoj su policajci i medicinari obavljali svoju dužnost. Kao kamper kombi, T2 je postao neuništivo vozilo za svjetske putnike. U augustu 1969. godine, muzičari poput Jimija Hendrixa i Joan Baez su napravili historiju u Woodstocku. I usred svega toga bio je VW Bus. Tri dana mira i muzike u Woodstocku na kojem je snimljena najpoznatija fotografija svih VW Busa: slika "flower power T1" – Light Bus – sa parom na njegovom krovu. Urezala se u kolektivno sjećanje čovječanstva i učinila VW Bus ikonom automobilske slobode. Ovaj T1 je stvorio i naslikao umjetnik Dr. Bob Hieronimus, koji je i danas povezan s VW Busom i stvorio modernu interpretaciju sa 'Earth Buzz' 2023. godine.
Novi prednji dio bio je najprepoznatljivija karakteristika T2. Umjesto V-oblika vertikalne modulacije između okruglih svjetala, dizajn sa horizontalnim linijama sada je naglašavao širinu Volkswagena. Ali nisu samo ti detalji učinili da T2 izgleda modernije: vidljivo veći bočni prozori i sada jedinstveni, snažno zakrivljeni vjetrobran najviše su se isticali. Osim toga, T2 je sada imao klizna vrata kao standard. Razvojni inženjeri su primjetno modernizirali tehnologiju. Najočigledniji napredak postignut je u području šasije i kočnica. Sa nepromijenjenim međuosovinskim razmakom od 2,40 metara i blago povećanom širinom, karoserija je dobila 20 centimetara u dužini. Kao rezultat toga, T2 je impresionirao još većom prostranošću. Veliki facelift uslijedio je 1972. godine i učvrstio uspjeh svjetskog bestselera. Godine 1978. 4,5 milioniti Transporter napustio je proizvodne hale. Godinu dana kasnije, njemačka proizvodnja T2 je prekinuta. Do tada je proizvedeno 2,2 miliona jedinica ove druge generacije VW Busa. Potpuni kraj proizvodnje, međutim, još je bio daleko. Nastavila se drugdje: sve do 1987. godine u meksičkoj fabrici Puebla sa zračno hlađenim ravnim motorom, zatim sve do 1996. godine sa vodeno hlađenim četverocilindričnim motorima. Osim toga, još 355,000 T2c biće izgrađeno u Volkswagen do Brasil do 2013. godine, sve dok stroži sigurnosni i emisijski propisi nisu doveli do konačnog oproštaja od ovog zimzelenog modela. Posljednjih 1,200 jedinica T2 napustilo je fabriku kao "56 Anos Kombi – Last Edition".
T3 – 1979 do 1992: Krajem 70-ih, nove grupe poput Dire Straits i The Alan Parsons Project, kao i stare kultne rock grupe poput Pink Floyd i Yes, oblikovale su jedinstveni zvuk tog vremena. Neviđena jasnoća i preciznost posebno su pokazane od strane Dire Straits sa pjesmama poput 'Sultans of Swing'. T3 od Volkswagena, predstavljen 1979. godine, imao je slične jasne konture. Jer je sada bio najuglastiji VW Bus svih vremena. Ali T3 je također bio tehnički najbolji Transporter do sada. Osim toga, ikone poput prve Californije i prvog Multivana su stvorene na njegovoj osnovi. Konceptualno, T3 je slijedio prethodne modele, ali je prenio tehničku DNK u sadašnjost zahvaljujući novim i modernim tehnologijama. Volkswagen je napravio velike korake u području pasivne sigurnosti. Šira karoserija također je nudila značajno više prostora za putnike i teret uz umjereno povećanje dužine i visine; standardni ravni motori također su doprinijeli tome.
Na tržišnom lansiranju, zračno hlađeni ravni motori T3 proizvodili su između 37 kW (50 KS) i 51 kW (70 KS). Od 1981. godine, vodeno hlađeni dizel motor je prvi put instaliran na zadnjem dijelu Transportera. Snaga: također 37 kW (50 KS). Samo godinu dana kasnije, vodeno hlađeni ravni motori posebno razvijeni za kombi su uslijedili. Proizvodili su 44 kW (60 KS) i 57 kW (78 KS). Njihova snaga kasnije je povećana do 82 kW (112 KS). Godine 1985. Volkswagen je dodao mnoge druge inovacije. Benzinski motori su opremljeni katalizatorima, a prvi dizel motori su dobili turbo punjač. Iznad svega, modeli s pogonom na sve točkove s visko spojem su proširili asortiman; dobili su dodatnu oznaku 'syncro'. Od 1988. godine, postojao je prvi kamper kombi izgrađen u kući: California. Novi T3 California odmah je postao bestseler: 5,000 jedinica je prodano u prvih dvanaest mjeseci. Kada je posljednji T3 sišao s proizvodne linije u fabrici u Hanoveru, daljnje nove verzije poput Caravelle i Multivana su se odavno etablirale kao bestseleri. Posebna izdanja poput Multivan White Star i Blue Star su istovremeno postale ikone. Syncro verzije T3 i 2,500 jedinica Multivan Limited Last Edition, koji je sada vrlo tražen klasik, još uvijek su se proizvodili u fabrici Steyr-Daimler-Puch u Gracu do 1992. godine. U Južnoj Africi, T3 se još uvijek proizvodio do 2002. godine.
T4 – 1990 do 2003: Uključiti radio u automobilu 1990. godine bez da čujete pjesmu Phila Collinsa ili Madonne – u Njemačkoj – BAP, Westernhagena i Grönemeyera bilo je praktično nemoguće početkom 90-ih. Ovo je bila muzička pozadina kada je Volkswagen predstavio novi T4 u augustu 1990. godine. Četvrta generacija bila je tehnička revolucija. Nakon 40 godina pogona na zadnje točkove i motora smještenog na zadnjem dijelu, Volkswagen je potpuno promijenio koncept pogona: od sada su motori smješteni naprijed; i više nisu pokretali zadnju osovinu, već prednje točkove. Osim ako – kao što je već opcionalno dostupno u T3 – syncro pogon nije bio na brodu, koji je također pokretao zadnju osovinu u T4. Ova promjena na pogon na prednje točkove promijenila je sve: dizajn, šasiju, motore i prostor. Mnogo više prostora sada je bilo dostupno, posebno na zadnjem dijelu, gdje je na T3 još uvijek dosta prostora zauzimao ravni motor. Dio ovog prostora zauzela je nova zadnja osovina sa polu-nagnutim krakovima i opcionalni syncro sistem pogona na sve točkove, ali ostatak je stvorio dodatni teretni prostor. Novi raspored pogonskog sistema učinio je rukovanje još sličnijim onom kod putničkog automobila.
Na prednjem dijelu, T4 je postao duži kako bi osigurao dovoljno prostora za poprečno postavljene četverocilindrične i petocilindrične motore i stvorio bolje karakteristike sudara. Na tržišnom lansiranju, kupci T4 mogli su birati između tri vodeno hlađena benzinska motora i dva dizel motora (49 kW/61 KS do 81 kW/110 KS). Ljubitelji pogona na sve točkove mogli su kupiti T4 syncro od 1993. godine. Od 1995. godine, Volkswagen Komercijalna Vozila djelovala su kao nezavisna marka unutar Grupe. Ovo je proslavljeno u januaru 1996. godine sa sveobuhvatnim ažuriranjem T4. Bilo je posebno mnogo promjena ispod haube. U T4 je uveden 2.5-litarski petocilindrični motor kao prvi turbodiesel motor sa direktnim ubrizgavanjem (TDI) u VW Transporteru. Duži prednji dio varijanti putničkih automobila sada je omogućio integraciju VR6 benzinskog motora sa kapacitetom od 2.8 litara. Od 1998. godine, vrhunski TDI proizvodio je značajnih 111 kW (151 KS), dok je šestocilindrični motor čak oslobađao do 150 kW (204 KS). Volkswagen Komercijalna Vozila najavila je kraj proizvodnje T4 sa ekskluzivnim posebnim modelom: Multivan Last Edition sa posebno bogatom standardnom opremom. Nakon proizvodnog perioda od 14 godina i oko dva miliona izgrađenih jedinica, revolucionarni T4 je zamijenjen T5 2003. godine.
T5 – 2003 do 2015: Christina Aguilera, Dido i Nora Jones, Robbie Williams, Herbert Grönemeyer i Justin Timberlake oblikovali su zvučnu sliku 2003. godine. U njemačkom govornom području, Grönemeyerova pjesma 'Mensch' bila je poznata svima u vrlo kratkom vremenu. Ovo je godina u kojoj je Volkswagen Komercijalna Vozila lansirala petu generaciju Transportera – T5. Novi dizajn bio je prostraniji i varijabilniji nego bilo koji drugi VW Bus prije. Transporter je debitovao kao Kombi, panel van, dropside, dvostruka kabina i varijanta šasije za nadgradnje trećih strana. Osim toga, Volkswagen Komercijalna Vozila redefinisala je VW Bus sa najsavremenijim novim izdanjima Caravelle, Multivana i Californije.
Dizajn T5 dosljedno se temeljio na DNK i stilu svog prethodnika, ali izgledao je još jasnije, snažnije i bezvremenskije. Unutrašnjost je dosljedno dizajnirana prema ergonomskim principima. Ovo je bilo posebno evidentno na radnom mjestu vozača, koje je impresioniralo karakteristikama kao što su optimalno pristupačna ručica mjenjača na centralnoj konzoli i kokpit pejzaž gdje su svi instrumenti, displeji i kontrole smješteni na jednoj vizualnoj osi. Za debi T5, pogon su obezbjeđivali turbodiesel (TDI) i benzinski motori sa jedinicom za ubrizgavanje. Dizel motori su razvijali između 63 kW (86 KS) i 128 kW (174 KS). Benzinski motori su se kretali od 85 kW (115 KS) do V6 pogonske jedinice sa 173 kW (235 KS). Zbog novorazvijene tehnologije višelamelne spojke, naziv verzija s pogonom na sve točkove promijenjen je iz syncro u 4MOTION. Sa lansiranjem nove Californije, Volkswagen Komercijalna Vozila također je premjestila proizvodnju kultnog kamper kombija u Hanover. Istaknuti modeli u asortimanu T5 u to vrijeme uključivali su California NoLimit, ograničenu na 222 jedinice, izuzetno luksuzni Multivan Business sa individualnim sjedištima u stilu Phaetona i Multivan PanAmericana s pogonom na sve točkove i izgledom za sve terene. Godine 2007. bilo je razloga za slavlje: Volkswagen Komercijalna Vozila konačno je dobila prava na ime 'Bulli'. Dvije godine kasnije, TDI motori su zamijenjeni novim i tišim četverocilindričnim motorima sa zajedničkim vodom sa izlaznom snagom do 132 kW (180 KS). Benzinski motori su također zamijenjeni novim turbo motorima: četverocilindrični motori sa direktnim ubrizgavanjem (TSI) proizvodili su 110 kW (150 KS) i 150 kW (204 KS) respektivno. Proizvodnja T5 nastavljena je do 2015. godine. Nakon 13 godina i oko dva miliona jedinica, zatim je zamijenjen opsežno moderniziranim T6.
T6 i T6.1 – 2015 do 2024: Adele je pjevala 'Hello' tačno prije deset godina – s više od milijardu pregleda na YouTubeu, muzički video za ovu pjesmu je jedan od najuspješnijih ikada. Taylor Swift se katapultirala na ljestvice s pjesmom 'Blank Space' iste godine. A Ed Sheeran je slijedio odmah nakon nje s pjesmom 'Thinking Out Loud'. Tako je zvučala 2015. godina kada je Volkswagen lansirao novu evolucijsku fazu VW Busa: T6. Novi motori, još sveobuhvatniji sistemi asistencije i moderniji infotainment sistemi karakterizirali su novu generaciju. Zahvaljujući brojnim detaljnim poboljšanjima, šesta generacija VW Busa također je predstavljala nezavisni korak u historiji modela i istovremeno impresionirala kroz ogromnu kvalitetu i zrelost. Modeli T6 bili su podijeljeni na komercijalna vozila kao što su panel van, dropside, dvostruka kabina, Kombi i Caravelle, kao i porodično orijentirani Multivan i kamper kombi California.
Izvana, T6 je bio prepoznatljiv prije svega po redizajniranom prednjem dijelu. Njegov dizajn kombinirao je elegantnu linearnost s vrlo dinamičnim izgledom. T6 je također dobio karizmu, ekskluzivnost i dinamiku kroz nisko povučeni prednji branik. Nove dvobojne boje predstavljale su omaž prvim generacijama VW Busa. Asortiman motora uključivao je četiri nova TDI i dva nova TSI motora, svaki s kapacitetom od dva litra. U poređenju s prethodnim modelom, novi motori su štedjeli oko jedan litar goriva. Svi pogonski sistemi imali su Start/Stop funkciju kao standard. Snaga motora kretala se od 62 kW (84 KS) do 150 kW (204 KS). Ovisno o snazi motora, bili su povezani s petostepenim ili šestostepenim ručnim mjenjačem ili sedmostepenim DSG-om. Osim toga, mnoge varijante mogle su se naručiti s 4MOTION pogonom na sve točkove. Istaknuta karakteristika bila je opcionalna adaptivna kontrola šasije DCC. Pored toga, T6 je donio mnoge nove sisteme asistencije i sigurnosne sisteme u liniju proizvoda.
Čak i već zrela šesta generacija VW Busa mogla se dodatno usavršiti, kao što je pokazao T6.1, predstavljen u jesen 2019. godine: S njim je Volkswagen Komercijalna Vozila prenijela kultni model u eru digitalizacije. Potpuno redizajnirana kontrolna tabla T6.1, na primjer, prvi put je ponuđena s potpuno digitalnim instrumentima. Infotainment sistemi su imali interaktivnu povezanost putem e-SIM-a i nudili su funkcije i usluge zasnovane na internetu. Istovremeno, prirodna glasovna kontrola omogućava intuitivniji nivo upravljanja nego prije. Generacija 6.1, izgrađena do 2024. godine, također je došla s unapređenjem nivoa opreme i dizajnerskim ažuriranjem.
Trenutni Multivan i California – od 2021. i 2024. godine: U novembru 2021. godine, Volkswagen Komercijalna Vozila zapalila su vatromet inovacija s novom generacijom Multivana. Pogonski i elektronski sistemi VW Busa po prvi put su se temeljili na modularnoj poprečnoj matrici (MQB). Time je Volkswagen Komercijalna Vozila otvorila novi visokotehnološki spektar za VW Bus. Nikada prije Multivan nije bio tako fleksibilan, povezan ili održiv. Prvi plug-in hibridni pogon bio je dostupan kao opcija već 2021. godine. Sredinom 2024. godine, Volkswagen Komercijalna Vozila lansirala je novu Californiju na osnovu duge verzije Multivana – kamper kombi promišljen do posljednjeg detalja, dok je ostao apsolutno ikoničan i prenio DNK svojih prethodnika u sadašnjost i budućnost. Od kraja 2024. godine, ovo također uključuje plug-in hibridni pogon na sve točkove dostupan za oba modela, Multivan i California. Ovo pretvara dva kultna modela u električna vozila u svakodnevnom životu zahvaljujući njihovim dugim električnim dometima. Istovremeno, pogonski sistem impresionira dugim kombinovanim dometima i – na neasfaltiranim kamper terenima – optimalnom trakcijom. I Multivan eHybrid 4MOTION i California eHybrid 4MOTION dodatno nude električno stacionarno klimatiziranje. Ovo se može koristiti za hlađenje, ventilaciju i grijanje VW Busa i kamper kombija. Klimatizacijski sistem se napaja energijom ili iz visokovoltažne baterije ili iz obalne struje tokom punjenja kako bi se osigurala ugodna unutrašnja temperatura u vozilu prije početka putovanja.
Trenutni ID. Buzz i ID. Buzz Cargo – od 2022. godine: Dana 9. marta 2022. godine, Volkswagen je predstavio proizvodnu verziju novog ID. Buzz-a na svjetskoj premijeri. Od samog početka, električni VW Bus je bio ponuđen u dvije verzije: kao ID. Buzz Pro za porodicu, slobodno vrijeme i posao, i kao ID. Buzz Cargo za trgovinu, posao i industriju. I to je još uvijek slučaj danas. Međutim, porodica ID. Buzz je značajno proširena i unaprijeđena od 2022. godine. Potpuno novi visokoučinkoviti pogon sa snagom od 210 kW (286 KS) i nova baterija od 79 kWh (neto) uvedeni su 2024. godine. Još jedan novi dodatak asortimanu je ID. Buzz s produženim međuosovinskim razmakom, maksimaliziranim prostorom i baterijom od 86 kWh (neto). Sve verzije od 210 kW imaju pogon na zadnje točkove. Vrhunski ID. Buzz GTX sa 250 kW (340 KS) također predstavljen 2024. godine ima više snage nego bilo koji drugi VW Bus prije. Najsnažniji VW Bus ikada izgrađen nudi neusporedive performanse, pogon na sve točkove i visoke vučne kapacitete. ID. Buzz GTX je konfigurabilan s oba međuosovinska razmaka. ID. Buzz GTX s normalnim međuosovinskim razmakom pokreće baterija od 79 kWh; verzija s dugim međuosovinskim razmakom opremljena je većom baterijom od 86 kWh. Pogonski sistem je također dostupan za ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION. Nove osnovne verzije s pogonom na zadnje točkove Freestyle i Pure sa snagom od 125 kW (170 KS) zaokružuju donji kraj asortimana; imaju bateriju od 59 kWh (neto) na brodu.
Novi Transporter i Caravelle – od 2024. godine: Trenutni Transporter i Caravelle su dva najnovija modela u asortimanu Volkswagen Komercijalnih Vozila. Transporter se nudi kao panel van u raznim verzijama, kao Kombi za kombinovani transport većih timova plus opreme i kao dropside s dvostrukom kabinom i – ovisno o verziji – s dva međuosovinska razmaka i dvije visine krova. Paralelno s Transporterom dostupna je sestrinska verzija Caravelle, koja je dizajnirana za profesionalni transport putnika. Asortiman Caravelle pokriva primjene od taksija velikog kapaciteta s osam ili devet sjedišta do ekskluzivnog VIP shuttlea. Caravelle je također dostupna s dva međuosovinska razmaka. Nova generacija oba modela poboljšana je u svim područjima – Transporter i Caravelle su multifunkcionalna vozila koja nude značajno povećanje prostora, više stilova karoserije, veći kapacitet tereta, značajno optimiziranu efikasnost i veću ekonomičnost. Sistemi asistencije i infotainmenta također su na novom nivou. Novi kupci vozila također imaju koristi od jedne od najvećih i najboljih mreža dilera u Evropi i time od servisne organizacije koja je brza i profesionalna – što je bitno za komercijalno korištena vozila. Osim toga, Volkswagen Komercijalna Vozila nudi novi Transporter i Caravelle s petogodišnjom garancijom kao standard na njemačkom tržištu. S pogonske strane, linija proizvoda karakterizira najsavremeniji turbodiesel, plug-in hibridni i električni pogonski sistemi. Ono što možemo sa sigurnošću reći je da Transporter i Caravelle zajedno s Multivanom i Californijom, kao i ID. Buzz i ID. Buzz Cargo čine najveći asortiman modela VW Busa ikada. Svestranost linije proizvoda impresivno jasno pokazuje da će VW Bus ostati original svih kombija u budućim automobilskim erama – ikonični svestrani za rad, porodicu, slobodno vrijeme i avanturu.
Kampanja povodom godišnjice: Volkswagen Komercijalna Vozila planira iskoristiti 75. rođendan VW Busa kao priliku da 2025. godina postane godina brenda u smislu komunikacije. Polazna tačka za ovo je opsežna kampanja povodom godišnjice, koja danas počinje u Njemačkoj. Pokrenuće se TV reklame, tiskani oglasi i inovativna Instagram inicijativa. Tokom 75 dana, rođendan VW Busa će biti propisno proslavljen na društvenim mrežama Volkswagen Komercijalnih Vozila.
Šta bi bio rođendan bez proslave? Mnogi događaji će se održati širom svijeta ove godine povodom 75. godišnjice. Volkswagen Komercijalna Vozila organizira dva od ovih događaja sama:
24. i 25. maja 2025. u Wolfsburgu – 75 godina VW Busa: Posljednjeg vikenda u maju, fokus u Autostadtu će biti na VW Busu. Volkswagen Komercijalna Vozila i Autostadt slave 75. godišnjicu ove automobilske ikone i Autostadt će biti pretvoren u VW Bus City. VW Busevi svih generacija će gostima ponuditi priliku da putuju kroz vrijeme – od rođenja klasika do trenutnih modela sedme generacije. Veliki i mali fanovi VW Busa mogu se radovati šarenom programu s mnogim aktivnostima vezanim za VW Bus. Sve informacije o programu biće uskoro objavljene – na početnim stranicama Volkswagen Komercijalnih Vozila i Autostadta, kao i na poznatim društvenim mrežama.
1. juna 2025. u Hanoveru – VW Bus & Kafa: Dan prije 3. Međunarodnog dana VW Busa, sastanak 'VW Bus & Kafa' za fanove VW Busa će se održati na parkiralištu u centru za korisnike fabrike Volkswagen Komercijalnih Vozila u gradskoj četvrti Stöcken. Inspirisan sličnim sastancima u SAD-u, sastanak će početi u 9 sati ujutro i završiti u 12 sati popodne, kako je uobičajeno za ovaj format događaja. Volkswagen Komercijalna Vozila će izložiti izbor vozila iz kolekcije klasičnih automobila Volkswagen Komercijalnih Vozila i besplatno će davati kafu učesnicima koji dođu i izlože Volkswagen bus. Sastanak 'Cars & Coffee' je prilika za istomišljenike da se sastanu na parkiralištu i razgovaraju o vozilima koja vole. Nema formalnog programa ili organizirane zabave – fokus je na vozilima i njihovim pričama. Događaj završava u podne, dajući učesnicima vrijeme za druge aktivnosti s porodicom ili prijateljima tokom ostatka dana.
Međunarodni susreti: Godišnjica će se također proslaviti međunarodno. Na primjer, na Salzburgringu u Austriji od 16. do 18. maja i u Španiji i Češkoj od 23. do 25. maja. Također će biti bezbroj drugih susreta tokom godine godišnjice.
Sretan rođendan, VW Bus! Ostani onakav kakav si uvijek bio.