Meni
Pretraga

Ne trebaju im putevi: Volkswagen Privredna Vozila slave 40 godina pogona na sve točkove

  • Bremen Classic Motorshow 2025: Volkswagen komercijalna vozila Oldtimer prikazuje rijedak T3 syncro kamionet i rekordni T4 Multivan syncro
  • Prvi serijski kombi sa pogonom na sve kotače: 1985. godine T3 syncro je debitirao kao prvi transporter sa pogonom na sve točkove; bio je dostupan u gotovo svim verzijama karoserije
  • 4x4 kombiji za moderno doba: 2025. godine, verzije sa pogonom na sve točkove Multivan, California, Transporter, Caravelle i ID. Buzz će nastaviti priču o T3 syncro
  • od 31. januara do 2. februara: Bremen Classic Motorshow je prva moderna izložba klasičnih i vintage vozila u godini i početak sezone klasičnih vozila 2025.

Bremen Classic Motorshow otvara svoja vrata 31. januara, označavajući početak sezone klasičnih vozila 2025. Volkswagen komercijalni Oldtajmer odjel otputovat će u Bremen s vrijednim modelima sa pogonom na sve točkove - svježe restaurirani T3 syncro 16" kamionet kojih je proizvedeno samo 60 komada i model koji je srušio sve rekorde prodaje T4 Multivan Syncro. Postoji dobar razlog za ovo, VW Privredna Vozila slave 40 godina pogona na sve točkove u 2025. Moto:" Kuda idemo, mi ne idemo trebaju putevi". Nema sumnje da su T3 i T4 Syncro, kao i kasniji modeli T5 i T6 4MOTION značajno doprinjeli tome da VW kombi postane ikona za vožnju na svim terenima. To je istovremeno pogled u budućnost jer sedma generacija Bullia - Multivan, Californija, Transporter, Caravelle i ID. Buzz – je dostupna i sa pogonom na sve točkove.

Odlazak u Saharu sa T2: Prvi T3 syncro je ušao u serijsku proizvodnju 1985. godine. Međutim, priča o avanturama s pogonom na sve točkove s VW kombijem počela je mnogo ranije – 1970-ih, s voditeljem razvoja za liniju proizvoda Transporter: Gustavom Mayerom (1925–2014). Volio je putovati i izazivati sebe, strast koja ga je vraćala u Saharu sa T2 kombijem iznova i iznova. Međutim, T2 je tada bio dostupan samo s pogonom na zadnje točkove. U jednom trenutku, Gustavu Mayeru je bilo dosta izbacivanja svog kombija iz pijeska u pustinjama Sjeverne Afrike, pa su on i njegov tim odlučili da naprave T2 s pogonom na sve točkove. Testovi prvog prototipa su prošli dobro, uključujući nekoliko ponovnih testova u dinama Sahare. Godine 1978. započela je proizvodnja pet testnih vozila T2 s uključivim pogonom na prednje točkove. Međutim, T2 – lansiran 1967. – već je bio pri kraju svog životnog ciklusa u tom trenutku. Zato je T3 postao prvi VW kombi opremljen pogonom na sve točkove.

T3 syncro je debitovao 1985. godine: Od samog početka, T3 nije bio samo kao komercijalno vozilo, već i vozilo za putovanja po svijetu. Nije bilo drugog vozila koje je nudilo isti nivo prostranosti. Struktura poda T3, prvi put predstavljena s pogonom na zadnje točkove 1979. godine, je od samog početka imala prostor za pogonsko vratilo i diferencijal prednje osovine, a time i za pogon na sve točkove. Ali trebalo je vremena da se razvije do željenog nivoa savršenstva i naizgled vječne izdržljivosti. Čekanje je konačno završeno 1985. godine: prva vozila Transporter i prvi Caravelle syncro su lansirani na tržište. Volkswagen je ušao u saradnju sa Steyr-Daimler-Puchom za serijski razvoj i izgradnju syncro varijanti. Kompanija je bila poznata u industriji kao visoko kompetentan specijalista za razvoj i proizvodnju vozila s pogonom na sve točkove. Zato je konačna montaža T3 syncro obavljena u fabrici Steyr-Daimler-Puch u Gracu.

VW kombi kao terensko vozilo: Za razliku od testnih vozila T2, T3 syncro nije imao uključivi pogon na sve točkove, nego mnogo praktičnije, prednju osovinu koja je trajno integrisana preko pogonskog vratila. Za integraciju je korišten Visco kvačilo. Ovo se pokazalo vrlo robusnim i pružalo je savršene performanse u gotovo svim uslovima. Još jedna prednost Visco kvačila bila je činjenica da se standardni međudiferencijal, koji obično kompenzira razlike u brzini između prednje i zadnje osovine, mogao izostaviti. Ovaj zadatak je sada obavljao spoj ispunjen silikonskim uljem. Višedijelna zaštita podvozja štitila je tehnologiju pogona na sve točkove od oštećenja tokom terenskih avantura. Koristile su se drugačije opruge i tvrđi amortizeri. Kao rezultat toga, karoserija syncro modela bila je viša za 60 milimetara. Kada je došlo do izbora mjenjača, inženjeri su se odlučili za mjenjač 4+G, koji je imao četiri klasične brzine naprijed i vrlo kratku terensku brzinu za vožnju van ceste. Zaključavanje diferencijala na prednjoj i zadnjoj osovini, kao i paket za teške terene, također su bili dostupni kao opcije. Paket je uključivao karakteristike kao što su ojačane pogonske osovine, prigušivač vibracija u pogonskom sklopu i razna ojačanja karoserije. Sa ovom opremom, syncro modeli su impresionirali sa visinom od tla od 215 milimetara sprijeda, rampnim uglom od 22 stepena i prelaznim uglom od 24 stepena. U smislu pogonske tehnologije, VW kombi je dostigao nivo terenskog vozila – ali sa mnogo više prostora i udobnosti za velike avanture.

T3 sa 16-inčnim točkovima kao kamionet: Od 1987. godine, T3 syncro je bio dostupan čak i sa 16-inčnim točkovima i opsežnim modifikacijama šasije i karoserije, većim kočnicama i zaključavanjem zadnje osovine kao standardom, prilagođenim za najekstremniju terensku upotrebu. Ojačanja su povećala korisnu nosivost na jednu tonu. Visina od tla povećana je na 246 milimetara (+25 mm). Ukupno 2,138 ovih teških terenskih vozila s pogonom na sve točkove – od ukupno 45,478 izgrađenih T3 syncro – napustilo je proizvodne hale u Gracu do 1992. godine, postajući pratioci avanturista, svjetskih putnika, radnika u šumarstvu i zanatlija. Samo oko 60 ovih Volkswagena izgrađeno je kao kamionet, ali dodatni troškovi za syncro pogon i konverziju na 16-inčne točkove bili su oko 50 posto veći u poređenju sa platformom s pogonom na zadnje točkove. Danas je gotovo nemoguće pronaći takav rani kamionet s pogonom na sve točkove kao klasično vozilo. Međutim, možete ga vidjeti na štandu Volkswagen Privrednih Vozila na Bremen Classic Motorshowu.

Dolazak T4 syncro 1993. godine: Pravi svjetski rekorder će stajati odmah pored syncro kamioneta na Bremen Classic Motorshowu: T4 Multivan syncro iz 1999. godine, u kojem je prije 26 godina tim iz Volkswagen Privrednih Vozila završio legendarnu Panamerikanu od Aljaske do Tierra del Fuego brže i lakše nego bilo koji drugi putnik na četiri točka prije. Ali prije nego što je ova avantura mogla početi, T4 je morao biti razvijen. Kratki povratak u prošlost: kada je novi T4 Volkswagen kombi debitovao 1990. godine – sada već u svojoj četvrtoj generaciji – bio je to tehnička revolucija s novim dizajnom, novim pogonom, novim motorima i novim konceptom. Bokser motor je izašao iz ringa. Zamijenili su ga moderni, vodeno hlađeni četverocilindrični i petocilindrični motori, koji više nisu radili na zadnjem dijelu, već na prednjem, pokrećući prednje točkove – nudeći prednosti u svim aspektima: teretni prostor u T4 bio je niži i pristupačniji. I što je najvažnije, sjedala vozača i suvozača sada su bila smještena iza prednje osovine, što je poboljšalo pasivnu sigurnost. Godine 1993. Volkswagen je upotpunio asortiman s novim T4 syncro, čije je Visco kvačilo sada prenosilo snagu s prednje na zadnju osovinu.

Rekordna vožnja za Multivan T4 syncro: Kao što je već spomenuto, činjenica da Volkswagen Komercijalna Vozila ponovno ima jedno od najboljih svjetskih vozila za avanture u svom asortimanu u obliku T4 s pogonom na sve točkove pokazana je kada je izumitelj VW kombija krenuo na svjetsku rekordnu vožnju od Aljaske do Tierra del Fuego 1999. godine. Dva tima su krenula iz Prudhoe Baya na Aljasci 25. septembra s ciljem da stignu do Ushuaie u Argentini preko najduže sjever-jug veze na američkom kontinentu – Panamerikane. Osim većeg rezervoara za gorivo, dodatnih svjetala na krovu i pleksiglas leća ispred svjetala, tehnologija vozila bila je ista kao kod serijskog vozila. Izazovi s kojima su se suočili i ljudi i mašine uključivali su činjenicu da Panamericana nije bila u idealnom stanju zbog zemljotresa u Meksiku i velikih nemira u Južnoj Americi. Ipak, prvi T4 Multivan syncro – registarski broj WOB AZ 152 – s profesionalnim svjetskim putnicima Andreasom Renzom i Matthiasom Göttenauerom stigao je na svoje odredište nakon tačno 15 dana, 14 sati i 6 minuta i 22,880 kilometara, osiguravši svoje mjesto u Guinnessovoj knjizi rekorda. Drugi T4 Multivan syncro također je stigao na svoje odredište nekoliko dana kasnije nakon što je zapeo u jakim olujama. Rekordna vožnja koju je poduzeo Multivan T4 syncro bila je konačni poticaj za Volkswagen Privredna Vozila da dizajniraju još snažnija vozila s pogonom na sve točkove. T4 syncro je tako postao početni okidač za razvoj PanAmericana modela – prvo kao model posebnog izdanja (T4), zatim kao posebna serija (T5) i od T6 kao verzija opreme za sve terene.

Dolazak T5 kao 4MOTION 2004. godine: Godine 2003. Volkswagen Privredna Vozila predstavlja T5 kao svjetsku premijeru. Snažniji motori i, prije svega, Elektronska kontrola stabilnosti (ESC) zahtijevali su novi sistem pogona na sve točkove. Ovaj sistem je bio dostupan od 2004. godine pod novom oznakom 4MOTION. Centralni element 4MOTION sistema sada je bila aksijalno komprimirana višelamelna spojka koja radi u uljnoj kupki. Pritisak su generisale dvije pumpe. Što je veći pritisak primijenjen na ploče, to je veći prijenos snage i time integracija zadnje osovine. Zahvaljujući brzom vremenu reakcije višelamelne spojke, sada je bilo moguće integrirati zadnju osovinu bez stepenica samo ako jedno od prednjih točkova počne gubiti trakciju. U normalnom radu, 4MOTION modeli dostupni kao Transporter, Caravelle, Multivan i California stoga su imali pogon na prednje točkove, što je pomoglo uštedi goriva.

4MOTION dobija elektronske kontrole: Godine 2010. poboljšana verzija 4MOTION debitovala je s novom višelamelnom spojkom i elektronski kontrolisanom visokotlačnom pumpom, koja je osiguravala konstantan pritisak ulja od 30 bara u rezervoaru. Klizanje na prednjoj osovini više nije bilo potrebno da bi se zadnji točkovi uključili. ESC senzori su visokotlačnoj pumpi davali informacije kada su točkovi praktično tek počeli pokazivati gubitak trakcije. U roku od stotinke sekunde, snaga je bila prenesena na točkove kojima je bila potrebna. Pored toga, novi 4MOTION sistem je bio sposoban pokriti gotovo sve uvjete vožnje s povjerenjem. Nadalje, mogao je napredovati čak i kada je jedan točak visio u zraku – s opcionalnim diferencijalom za zaključavanje zadnje osovine koji je ovdje bio od pomoći. Od 2015. godine, 4MOTION sistem s elektronski kontrolisanom višelamelnom spojkom prilagođen je za šestu generaciju linije proizvoda (T6) i korišten u T6.1 od 2019. godine.

Tri linije proizvoda kombija s pogonom na sve točkove za moderno doba: Zbog potpuno novih zahtjeva vezanih za raznolikost pogonskih sistema i scenarija upotrebe, sedma generacija Bullija sada je podijeljena u tri linije proizvoda: Multivan uključujući novi California baziran na njemu, potpuno električni ID. Buzz uključujući ID. Buzz Cargo komercijalnu verziju vozila i novi Transporter uključujući Caravelle dizajniranu kao shuttle bus. I Volkswagen Komercijalna Vozila naravno nudi razne derivate svih tri linije proizvoda kao verzije s pogonom na sve točkove: Multivan i California su dostupni od jeseni 2024. godine s prvim novim plug-in hibridnim pogonom na sve točkove (eHybrid 4MOTION) iz Volkswagen Komercijalnih Vozila; kao inovacija, zadnja osovina je ovdje pokretana isključivo električno. Zadnja osovina novorazvijenog Transportera TDI 4MOTION i Caravelle TDI 4MOTION integrisana je putem elektronski kontrolisanog diferencijala. A u slučaju ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION i ID. Buzz GTX modela s pogonom na sve točkove, sva četiri točka su pokretana isključivo električnom energijom. Ništa neće stajati na putu putovanju u VW kombiju do Sahare 2025. godine. Ovi modeli također ne trebaju nužno ni puteve...

Klasični T1 model za posluživanje žednih posjetitelja u Hali 5: Obilazak sajma pregledavajući neke savršene primjere automobilske historije – od perspektivnog Bullija do savršenog modela s pogonom na sve točkove – je naporan posao. Zato će odjeljenje Volkswagen Privrednih Vozila Oldtimer ponovno donijeti važno kultno vozilo iz svoje velike kolekcije na sajam na obalama rijeke Weser: 'Beck's Bus'. I upravo tamo ćete pronaći poznato bremensko pivo koje dijeli ime s ovim T1 kombijem. Opcija bezalkoholne verzije za vozače se podrazumijeva. Već dugo vremena, 'Beck's Bus' je popularno i poznato mjesto susreta na sajmovima – poput omiljenog okupljanja ljubitelja klasičnih vozila u Bremenu. Jednostavno se uputite na štand D08 u Hali 5. Na površini od 424 kvadratna metra, štand ne samo da ima klasična vozila iz Volkswagen Komercijalnih Vozila, već i brojne klasične